A menedzser hibája, ha nem dolgozik a beosztott?

2019. június 09. by JuditSipos

Kinek a hibája, ha az alkalmazott, beosztott nem végzi el rendesen a munkáját? Simán lehet, hogy a menedzseré.

gabriel-matula-300398-unsplash.jpg

A vezetők sokszor hibáztatják az alkalmazottat, mert nem végzi el a feladatait, de ez valójában lehet éppen az ő saruk. Az alábbiakban bemutatok néhány példát, amit a való életből ragadtam ki. Van, amit én követtem el, és van közöttük olyan, amit külső szemlélőként néztem végig.

Nem mondják meg pontosan, hogy mit kell csinálni 

 Részletes brief nélkül csak az tud dolgozni, aki veled egy szinten van. Rengetegszer előfordul, hogy a munkavállaló nem is mer szólni, hogy nem érti a feladatot, ezért nyilván az eredmény is alulmarad az elvártaktól. Érdemes úgy kiadni a feladatot, hogy mindenki számára egyértelmű legyen, különben a munkavégzés nem lesz hatékony.

Nincsenek meg a megfelelő eszközök, körülmények 

candidate-866996-2014-01-17-12-19-16.jpg

Egy rossz eszköz vagy a munkavégzéshez szükséges hely nélkül baromi nehéz jól teljesíteni. Képzeljük el, hogy mennyi plusz munkát okozna, ha például rossz lenne a laptopunk, vagy egy olyan üzletben dolgoznánk, ahol nincs irodarész, adminisztratív feladatok viszont vannak. Ha gyakran és megértéssel kommunikálsz a kollégával, nagyon hamar kiderülhet, hogy nem feltétlen az ő hibája, hogy csúszás van.

Nincsenek tisztázva a munkakörök

 Előfordul, hogy egy feladat több ember munkaköri leírásában is szerepel, és nincs letisztázva, hogy mikor, kinek kell elvégezni. Ilyenkor van az, hogy senki nem fogja megcsinálni. Ezzel a dologgal ugyanaz a helyzet, mint ami a briefnél is, ha nincs pontos irányelv, kimaradnak dolgok a napi rutinból.

Nem a kompetenciájának megfelelő munkát végez a munkavállaló

7117900-3x2-700x467.jpg

Biztos ismerős az érzés, amikor kapsz egy feladatot, és fogalmad sincs, hogyan fogj hozzá. Előfordul, hogy előre nem látható dolgok csúsznak be, és épp az kapja, aki a legközelebb áll. Fontos, hogy felmérjük, hogy adott ember melyik feladatra a legalkalmasabb. Nem küldünk ki az eladótérbe olyan kollégát, aki a raktározásban a legjobb, mert halál introvertált, vagy nem adunk ki egy kreatív feladatot olyannak, aki az excel táblák bűvöletében élő, adminisztrációban fürdőző kolléga. 

Nyilván még ezer meg egy probléma felmerülhet, de bármelyik megoldható őszinte kommunikációval.

A bejegyzés trackback címe:

https://forwardist.hu/api/trackback/id/tr4414884648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.