Taylor Swift már ruhákat is tervez – de minek?

2019. augusztus 25. by Rigó Ági

A zenekaros pólók és pulcsik biznisze nem újdonság, de Taylor Swift legfrissebb húzása egészen megdöbbentő. Kinek akarja eladni a 2000 dolláros, vattacukor színű bomberdzsekit?

taylorstellalead190825.png

Megjelent Taylor Swift új albuma, az énekesnőhöz méltóan jól átgondolt felvezetéssel: előzetes kislemezekkel, videókkal, Vogue címlappal, ahogy kell. Swifty körül mindig is profi csapat dolgozott. Ő az a sztár, akinél mindig minden részlet gondosan ki van találva, előre tervezve, és óramű pontossággal elvégezve. Atombiztos a csaj, nincs rá más szó.

190825covervogue.png

Éppen ezért állok értetlenül az album megjelenésére időzített kapszula kollekcióval szemben, amit a művésznő Stella McCartney-val kollaborálva alkotott meg. Egészen egyszerűen két egymásnak nagyon erősen ellentmondó műfajról van szó: a turné merch olcsó, minden rajongó számára elérhető szuvenír, míg egy luxus márka termékei evidens módon a skála másik végén helyezkednek el.

A marketinges team ezt a dilemmát egyszerű huszárvágással oldotta meg: van egy 2000 dolláros bomber dzseki, meg egy 800 dolláros táska, ami exkluzív, és csak a Stella McCartney webshopján érhető el (előrendelésre, jelenleg), valamint van a pórnépnek szánt, kissé túlárazott, de azért egyáltalán nem extrém többi cucc, ami Taylor Swift webshopjában és egy New York-i pop-up store-ban elérhető. (Amúgy pop-up store 2019-ben?! Nem idejét múlt egy kissé ez a műfaj?)

190825bomber.png

 

Sok sebből vérzik a Stella x TaylorSwift

Manapság a popsztárok előszeretettel kirándulnak a divat világába és terveznek saját kollekciót (ki valóban belemélyedve a folyamatba, ki pedig csak a nevét adva hozzá), és némelyek a luxus divat irányába indulnak, mint legutóbb Rihanna, a nevét viselő FENTY márkával. Taylor esetében viszont valami egészen furcsa dolog történt:

  • Stella McCartney neve jól cseng a divatrajongók előtt, de a ruhadarabokon semmi kifejezetten “stellás” nincs
  • Swifty rajongói nem feltétlenül a divatőrültek közül kerülnek ki, ráadásul a többség nyilván ha akarna, sem tudna 2000 dolláros dzsekit vásárolni
  • eleve, egy popsztár a legszélesebb közönséghez jut el, így a nevével ellátott termékeknek is mainstreamnek kellene lenni
  • az a vásárlóközönség, akinek nem gond a magas ár, vajon akarja, hogy egy vattacukor színű Ed Hardy-utánérzés virítson a hátán?
  • persze vannak elérhető árú pólók, pulcsik, sőt még kulacsok is, de így is furcsa, hogy a két negatív visszhangot kiváltó termék vezeti a kampányt
  • egyáltalán, a nyár és a fesztivál szezon végén miért kezd pasztell színű dolgokat árulni valaki?

 

Mégis, kinek jó ez a kollab?

A rajongók valószínűleg nem teljesen boldogok ezzel az exkluzívnak tűnő kollabbal. A Stella McCartney-nak, mint márkának, lehet, hogy nem árt egy kis frissítés, szerepelni a hírekben, újra bekerülni a mainstreambe. Azonban Taylor részéről már elég sok pozitívum merülhet fel, ha belegondolunk.

Taylor maga azzal magyarázta az együttműködést a Vogue-nak adott interjújában, hogy mostanában összebarátkozott Stellával, így jó ötletnek tűnt a közös kollekció… Nos, azért ennél több indok kellett, hogy legyen az együttműködés mellett. Igaz, ami igaz, a fenntartható divat mellett elkötelezett márka nagy tiszteletnek örvend a divat bizniszben, és olyan brandekkel szokott kollaborálni, mint az adidas vagy a Gap. Talán Swifty így gondolja kikerülni a “megszokott” Targetes vagy H&M-es kapszulakollekciókat, mielőtt saját divat vállalkozásába fogna? Nem mellékesen jól jön, ha “napjaink legnagyobb dalszerzőjének” a neve összefonódik a McCartney névvel, mint minden idők egyik legnagyobb dalszerzőjével”?

AMI MÉG ÉRDEKELHET:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://forwardist.hu/api/trackback/id/tr4015023806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.