Itt a mackónadrág forradalom: a farmernek befellegzett

2020. május 14. by Rigó Ági

Ahogy egyre több időt töltünk otthon, úgy válik még az utcán is egyre általánosabb viseletté a tréningnadrág. Búcsúzhatunk a kedvenc farmerünktől!

20200514_lead.png

Ahova korábban farmerban indultunk, oda most mackónadrágot húzunk. Ki akarná még egyszer belepréselni magát egy szűk csőbe, amit skinny farmernak neveznek?

A covid előtti időkben a tréningnadrág nem volt elfogadott vagy megszokott utcai viselet, bár voltak renitensek, akik kísérleteztek vele. Legutóbb talán a 2000-es évek elején, Paris Hilton és a Juicy Couture hozott nagyobb fellángolást a témában, de az mára már szerencsére a múlté, és egy sokkal könnyebben viselhető, de egyben menőbb trend van kibontakozóban.

Pedig nem az utcára találták ki

A tréningnadrág „feltalálását” Émile Camuset-nek, a francia Le Coq Sportif alapítójának köszönhetjük, aki az 1920-as években gondolt egyet, és kényelmes, szürke pamut nadrágokat tervezett a sportoláshoz. Az évtizedek során alakult az anyaghasználat és a fazon is, de rövid életű trendektől eltekintve a tréningnadrág a sportolás, és az otthoni lazulás keretei között maradt.

Karl Lagerfeld szerint a trenyó viselése egyenesen annak bizonyítéka, hogy alulmaradtunk a világgal való küzdelemben, hogy feladtuk. Érdekes kérdés, hogy mit gondolna arról, hogy még maga Anna Wintour is melegítőnadrágban fotózkodott nemrégiben. Pedig tavaly ő is azt nyilatkozta, hogy sosem fogjuk ebben a ruhadarabban látni... De tessék, az egész világot megdöbbentve – és egy kasmírpulcsival kiegészítve – meglépte a lehetetlent.

View this post on Instagram

A post shared by Vogue (@voguemagazine) on

 

Mindenki játszósban

Azzal, hogy hetek óta a négy fal fogságában dolgozunk, általánossá vált, hogy még a videóhívásokhoz is csak egy professzionálisabb hatású felsőt kapunk fel, hiszen több úgysem látszik. Alul marad a játszós ruha, sokszor még a sétához, vagy boltba szaladgáláshoz is. A másik véglet persze a szemét kidobásához is nagyestélyit öltő divatőrültek társasága, de úgy tűnik, ők kisebbsége szorultak mostanában.

A WWD forrásai szerint a Net-a-Porter weboldalán 40%-kal nőtt meg a tréningnadrágok eladása a karantén első hetében, míg a Moda Operandin 85%-kal nőtt „sweatpants”-re, 50%-kal pedig a „sweats” kifejezésre keresők száma. A hazai tervezők közül a Nana's reagált villámgyorsan a helyzetre, és egy sportos kapszulakollekcióval jött ki, amit pillanatok alatt el is kapkodtak. „Először csak egy felsőt akartam magamnak készíteni otthonra, de ez a gondolat végül egy teljes kollekcióvá nőtte ki magát. Gyakorlatilag 1 hét alatt elkészültünk vele, ami azért nagy szó, mert még a Zara sem dolgozik ilyen tempóban. A kollekció sikerét mutatja, hogy az eladásokkal a márka történetének eddigi legjobb áprilisát produkáltuk” - mesélte Drencheva Nati, a Nana's tervezője.

View this post on Instagram

A post shared by Nati Drencheva (@natidrencheva) on

 

 

Akkor most a jogging lesz az új farmer?

Két népszerű elmélet kering mostanában a köztudatban, ami a stílus jövőjére vonatkozik. Az egyik szerint a most népszerűvé váló dolgok, mint például a jogging is, hosszú ideig velünk maradnak, és a hétköznapi divat részeivé válnak. A másik vízió szerint pedig épp ennek ellentéte fog bekövetkezni, vagyis amint visszatér az élet a rendes kerékvágásba, indokolatlan túlöltözéssel fogunk kompenzálni.

Talán személyiség-függő is, hogy ki melyik tábort fogja erősíteni, mindenesetre én azt mondom, elég menő dolgokat lehet kihozni ebből a kényelmes darabból, így nincs azzal semmi baj, ha valakinek ehhez van kedve.

Klikk a galériára további outfit inspirációkért!

A bejegyzés trackback címe:

https://forwardist.hu/api/trackback/id/tr5415693410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.