Siker vagy botrány? Márkák a vírushelyzetben

2020. május 20. by Rigó Ági

Néhány cég egészen elképesztő kommunikációs baklövéseket produkált a járványhelyzetben, míg mások kreatív megoldásokkal kerültek közelebb a fogyasztókhoz.

20200520_lead.png

Alapvetően azt gondolnám, hogy józan, paraszti ésszel nem olyan nehéz kommunikálni, még akkor sem, ha korábban soha nem látott helyzetbe kerül a világ. Aztán vannak a jókor érkező jó ötletek, amelyek extrán pozitív hatással lehetnek egy márka megítélésére. És persze vannak az egészen megdöbbentően szar húzások is, melyek hosszú időre visszavethetik egy brand eladásait.

 

Mikor jöjjünk ki egy temetői kollekcióval, ha nem most?

Bizony, a botrányairól híres Jeffree Star úgy gondolta, hogy idén májusban nem tehetne jobbat annál, mint hogy piacra dobja a CREMATED, vagyis „elhamvasztva” névre hallgató kollekcióját.

A sztori halál (bocsi) komolyan végigfut a termékeken. Van márvány hatású csomagolás, sőt, még a szemhéjpúderek elnevezése is mind-mind a temetésre utal. Van Grave Digger, a csodás matt, sötétszürke árnyalat; aztán Burial Gown, ami egy elefántcsontszín; Mausoleum, egy barnás, fényes árnyalat, és így tovább. Kiemelném még az Angel of Death elnevezést, ami külön botrányt kavart a Twitteren, mivel sokak szerint a náci Mengelére utal. Ha ez nem lenne elég, még halottaskocsi és hasonló morbid motívumok is feltűnnek a palettán.

View this post on Instagram

A post shared by Jeffree Star (@jeffreestar) on

Amerikában, ahol magas a koronavírus miatti halálok száma, különösen nem jó poén mostanában a temetéssel mókázni. Ha nem lett volna elég a kollekció bejelentése kapcsán az első felháborodás-hullám, a botrányhős youtuber/beauty vállalkozó egy azóta letörölt Snapchat posztban reagált is a kritikákra: egyrészt tini kora óta kedveli a gót stílust (tehát neki bármikor szabad), másrészt az ő apját, sőt két kutyáját is elhamvasztották (szóval semmi morbidra nem gondolt #wtf). Egy Twitter posztban azt is kifejtette, hogy az emberek unatkoznak, és azért találnak maguknak dolgokat, amin megsértődhetnek.

Hogy még egy lapáttal tegyen az amúgy is dagadó botrányra, egy további nyilatkozatban azt is fejtegette, hogy egyszer már elhalasztották ennek a kollekciónak a bemutatását, és ha tovább halogatják, az minőségi problémákhoz vezetett volna, amit meg nem szeretne. Ráadásul további palettákat is készül még idén piacra dobni, így nem várhatott tovább.

Jeffree Start nem először érik kritikák, szinte évente keveredik hatalmas botrányokba, így valószínűleg ezt is túléli majd. Az viszont nem világos, hogy miért rombolja valaki önszántából a saját rajongótáborát? A legtöbb szemhéjpúder nagyjából 2 évig áll el, így ha mondjuk várnak a kollekcióval Halloweenig, az nem okozott volna óriási problémát ebből a szempontból. Nyilván nagy befektetés volt az új paletta elkészítése, de nem túl hihető, hogy ha ezt sztornózzák, az teljesen tönkretette volna a bizniszt. Emberünk nemrég költözött be az új Hidden Hills-i villájába, amiről több videóban is beszámolt, ráadásul a garázsában sorakozó autó különlegességek sem arra utalnak, hogy bárminemű anyagi bizonytalanság lenne a képben.

 

A rendes ügymenetnél jobban is lehet

A webshopok elsőre a kijárási korlátozások nyertesének tűntek, hiszen bejáratott közönség, szuperul működő funkciók, megoldott logisztika… mi kell még? Nos igen, valami nagyon is: friss fotók a termékekről.

Az egyik legnagyobb online divat webshop, az Asos egyébként is profi módon kommunikál minden létező csatornán, de a fotóhiányra adott válasza egész egyszerűen zseniális, miután kifutottak az előre elkészült webshop fotókból. Az új kollekciót meg mégis csak fel kellett tenni az oldalra, de a hagyományos stúdiós, stábos fotózás esélytelen volt, ezért nem tettek mást, mint elkezdték házhoz küldeni a cuccokat.

20200520_asos.png

A home office-ra fogott modellek kreatív hozzáállásának köszönhetően szuper otthoni képek készültek, melyek nemcsak a friss divatot mutatják meg, hanem a vásárló is magáénak érzi a karantén hangulatot.

Az így készült termékfotók már fel-felbukkannak a webshop újdonságai között, és a vásárlók kifejezetten pozitívan reagáltak rájuk. Emberközelibbek a képek, és ugyan hiányoznak az Asostól egyébként megszokott aprólékos részletek és a videók, de bőven kárpótol értük az őszinte (vagy legalábbis annak látszó) kép.

Így is lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://forwardist.hu/api/trackback/id/tr7415709932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.